Lidé na internetu nakupují stále častěji i levnější zboží, u kterého může poštovné představovat poměrně vysokou částku. Z toho důvodu se jim vyplatí osobní odběr v kamenné pobočce. Tento trend si uvědomují i prodejci. Osobní odběr nakoupeného zboží mohou nabídnout i provozovatelé e-shopů, kteří nemají vlastní kamennou pobočku. A to díky stále se rozšiřujícím specializovaným službám.
Internetoví prodejci mohou využít například poboček Uloženka.cz, Zásilkovna.cz, HeurekaPointy, AukroPointy a dalších. Služba je vhodná jak pro zákazníky, kteří za zboží platí předem, tak pro zásilky zaslané na dobírku. Každý zákazník je informován e-mailem a sms o uložení zásilky. Zde si ji může vyzvednout v prodloužené otvírací době a dokonce i o víkendech. Zásilka je na výdejní pobočce po sjednanou dobu připravena k vyzvednutí. V případě nevyzvednutí či odmítnutí převzetí zákazníkem je vrácena zpět. Samozřejmě má jak zákazník, tak internetový prodejce možnost sledovat v jakém stavu se zásilka momentálně nachází (např. zda již byla vyzvednuta).
Výhody pro provozovatelé e-shopů:
- poskytnutí služby osobního odběru zákazníkům
- získání konkurenční výhody
- neustále rozšiřující se síť odběrných míst
- získání nových obchodních příležitostí
- dodávka zboží prostřednictvím specializovaných poboček je levnější než klasické poštovné.