Bannery

Sdílet

Reklama formou grafických bannerů byla snad prvním způsobem reklamy v prostředí internetu. Ačkoliv se jedná o starší systém propagace, i v dnešní době má tato forma stále své místo, přestože ji objemem proinvestovaných peněz dlouhodobě převyšuje reklama PPC.

Bannery se hodí přesně pro ty situace, kdy se nehodí PPC. Tedy na kampaně, jejichž cílem je zákazníkům výrobek představit a vyvolat u nich poptávku. Stejně tak je bannerová reklama vhodná v případech, kdy cílová skupina není jasně specifikovaná a výrobek si kupují prostě všichni. Tedy například různé potraviny, auta, služby mobilních operátorů apod. Bannerová reklama je také vhodná pro dlouhodobé budování značky v případech, kdy zkrátka musí být firma hodně vidět, stejně jako konkurence (developeři a realitní kanceláře na realitních serverech apod.).

U bannerů se obvykle platí určitá částka za tisíc zobrazení reklamy. Další variantou je také platba za určité časové období zobrazování banneru – den, týden apod.

Typicky existují tři základní modelové situace, kdy je vhodné použít bannerovou reklamu:

  1. Umístění bannerové reklamy na specializované stránky, které se týkají oboru podnikatele.
  2. Cílovou skupinou je celá internetová populace, nebo alespoň její velká část. Typicky se jedná například o předměty denní potřeby, služby elektronických komunikací, automobily apod.
  3. Cílem kampaně je pouze posílení značky. Jedná se o tzv. image kampaně, které nemají za cíl zvýšený prodej žádného konkrétního produktu nebo služby, ale jen připomínají, že značka existuje. Tyto kampaně jsou výsadou spíše velkých společností, které si je vzhledem k jejich finanční náročnosti mohou dovolit.
Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.
logo, diversity
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).