Bannery se hodí přesně pro ty situace, kdy se nehodí PPC. Tedy na kampaně, jejichž cílem je zákazníkům výrobek představit a vyvolat u nich poptávku. Stejně tak je bannerová reklama vhodná v případech, kdy cílová skupina není jasně specifikovaná a výrobek si kupují prostě všichni. Tedy například různé potraviny, auta, služby mobilních operátorů apod. Bannerová reklama je také vhodná pro dlouhodobé budování značky v případech, kdy zkrátka musí být firma hodně vidět, stejně jako konkurence (developeři a realitní kanceláře na realitních serverech apod.).
U bannerů se obvykle platí určitá částka za tisíc zobrazení reklamy. Další variantou je také platba za určité časové období zobrazování banneru – den, týden apod.
Typicky existují tři základní modelové situace, kdy je vhodné použít bannerovou reklamu:
- Umístění bannerové reklamy na specializované stránky, které se týkají oboru podnikatele.
- Cílovou skupinou je celá internetová populace, nebo alespoň její velká část. Typicky se jedná například o předměty denní potřeby, služby elektronických komunikací, automobily apod.
- Cílem kampaně je pouze posílení značky. Jedná se o tzv. image kampaně, které nemají za cíl zvýšený prodej žádného konkrétního produktu nebo služby, ale jen připomínají, že značka existuje. Tyto kampaně jsou výsadou spíše velkých společností, které si je vzhledem k jejich finanční náročnosti mohou dovolit.