Firemní web

Sdílet

Firemní web je hlavním marketingovým a komunikačním nástrojem většiny firem. Dobrá webová prezentace by vám měla přivádět nové zákazníky, a to při minimální údržbě. Proto je vhodné nešetřit a věnovat tvorbě internetových stránek dostatek času i peněz.

Před tvorbou návrhu internetových stránek je důležité si důkladně promyslet, jakou má mít web pozici v souvislosti s dalšími marketingovými aktivitami. Stejně tak je potřebné přemýšlet nad cílovou skupinou a také nad oborem podnikání. 

Po tomto prvním kroku by měl mít podnikatel jasnou představu o tom, co by měla jeho webová prezentace přinášet a jaká by mělo být její místo v kontextu ostatních marketingových aktivit.

Zákazníci chtějí slyšet především informace o tom, jak jim firma může pomoci. Vyplatí se k webovým stránkám přistupovat tak, jako by se nejednalo o prezentaci firmy, ale o prezentaci výhod a přidané hodnoty. Texty na webových stránkách ovlivňují nejen chování návštěvníka internetové prezentace, ale také pozici stránek ve výsledcích vyhledávačů.

Jakou má mít má internetová prezentace strukturu?

Při plánovaní struktury webové prezentace platí vždy a za všech okolností jedno pravidlo – v jednoduchosti je síla. Všechny sekce a podsekce by měly být seřazeny tak, aby byla navigace pro zákazníka intuitivní a jednoduchá.

Aby mohla být webová prezentace umístěna na internet, je nutné pronajmout si u některého z tzv. poskytovatelů webhostingu místo pro data. Placený hosting lze pořídit již za cenu okolo 50 Kč za měsíc, takže se investice pár korun do kvalitních služeb v rámci placené varianty rozhodně vyplatí.

Při výběru adresy webové prezentace (domény) by se podnikatel neměl omezovat pouze na jedinou volbu. Je vhodné zaregistrovat několik možných variant jednoho jména – takových, která  zákazníci mohou hledat.

Jak vybrat vhodnou grafickou podobu webu

Pokud má podnikatel zpracovaný CI manuál, je možné, že návrh webové prezentace je již jeho součástí. Pokud ne, rozhodně by měl CI manuál zaslat grafikovi, který bude návrh stránek zpracovávat. Firemní CI manuál by mu měl dát jasný obrázek o tom, jaký styl je pro firmu vhodný. Stejně tak mu nastaví jisté mantinely, které nemůže, resp. neměl by překročit.

Grafika webových stránek musí být především jednoduchá a funkční. Velké firmy, které investují do svých webových prezentací statisíce, mají stránky velmi jednoduché a přehledné. Jeden příklad za všechny –  hlavní strana vyhledávače Google.

Rada na závěr:

Spuštěním webové prezentace práce nekončí, ale teprve začíná. Web je nutné neustále aktualizovat a již při prvním pohledu musí být jasné, že web žije. Není nic trapnějšího, než když se zákazník dostane na webové stránky, kde se sekce Novinky hrdě pyšní 2 roky starým příspěvkem „Spustili jsme nové webové stránky“.

Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.
logo, diversity
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).