Statistiky návštěvnosti

Sdílet

Statistiky návštěvnosti webových stránek mohou být zdrojem velmi užitečných informací. Díky nim lze rozpoznat, jak se uživatelé na stránkách pohybují, co je zajímá a co nikoliv.

Statistikami návštěvností se myslí velmi sofistikovaný systém, který poskytuje obrovské množství informací o zákaznících a jejich pohybu na stránkách. Tento text se zaměřuje na práci s nástrojem Google Analytics.

Návštěvníci

  • Počet návštěv – počet návštěv uživatelů na stránkách. Pokud jeden uživatel navštívil stránku několikrát v průběhu měřeného období, do celkového počtu se započítají všechny jeho návštěvy.
  • Absolutní jedineční návštěvníci – počet jedinečných návštěvníků na stránkách. Pokud jeden uživatel navštíví stránku několikrát v průběhu měřeného období, započítá se pouze jedna návštěva.
  • Doba na stránkách – pokud je tato hodnota velmi malá, návštěvníci web rychle opouští, protože na něm nenaleznou, co hledají.
  • Míra opuštění, poměr návratů (tzv. Bounce rate) – hodnota bounce rate je udávána v procentech a popisuje, kolik lidí stránky opustilo hned po přečtení první stránky. Dobrá hodnota bounce rate je pod 30%, průměr se pohybuje kolem 50%.
  • Věrnost – tento parametr ukazuje, jak často se zákazníci na stránky vracejí.
  • Hloubka návštěvy – hodnota, která popisuje, kolik stránek si průměrně zobrazí uživatelé při jejich návštěvě.

Zdroje provozu

  • Přímý provoz – udává, kolik návštěvníků přišlo na stránky tak, že přímo zadalo jejich adresu do internetového prohlížeče.
  • Odkazující stránky – tento parametr ukazuje, jaký podíl návštěvníků přišlo na stránky z odkazu, který byl umístěn na jiných stránkách.
  • Vyhledávače –  jednoduše a přehledně ukazuje, z jakých vyhledávačů chodí na stránky návštěvníci. Navíc si lze snadno zobrazit i klíčová slova, která uživatelé do vyhledávače zadávali.

Obsah

  • Hlavní obsah – v tomto přehledu se dá zjistit, jaké stránky z  internetové prezentace jsou nejvíce či nejméně zobrazované.
  • Nejlepší vstupní stránky – tento přehled ukazuje, které jsou nejčastější vstupní stránky webu, neboli, které stránky nejčastěji vidí zákazník jako první.
  • Hlavní výstupní stránky –  ukazuje nejčastější výstupní stránky webu, tedy poslední stránku, kterou uživatel na webu vidí a která ho pravděpodobně „přesvědčila“ k tomu, aby stránky opustil.

Konverze (cíle)

Míra konverze je v podstatě ten nejdůležitější parametr návštěvnosti. Tato hodnota uvádí, jaké procento návštěvníků stránek udělalo registraci, nákup v e-shopu, přihlášení k newsletteru apod. Tato hodnota by měla být samozřejmě co nejvyšší.

Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.
logo, diversity
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).