Zápis do katalogů firem bývá také využíván jako základní prvek SEO optimalizace. Důležité je předem si rozmyslet, jestli při zápisu firmy do katalogu zainvestovat i do nějaké placené formy zvýrazněného zápisu.
Určitá skupina uživatelů stále hledá své dodavatele přímo přes internetové katalogy, a pravděpodobně tak bude činit i nadále. Obecně lze ale říci, že pokud firma nabízí standardizované služby (běžné, snadno pojmenovatelné služby nebo produkty, pro něž jsou v katalozích vytvořeny rubriky) navíc pokud jsou tyto služby přímo vázány na nějaký region, může být investice do placeného zápisu velmi vhodná.
Zjednodušeně lze tedy říci – pokud podnikatel vyrábí nebo distribuujete něco jedinečného, co nemá přímou konkurenci, placený zápis je zbytečný. Pokud naopak jsou služby nebo výrobky pro zákazníka snadno dosažitelné u několika desítek konkurenčních firem, zejména jedná-li se jen pro konkrétní region, může být placený zápis do katalogu firem dobrou investicí.
Rada na závěr:
Vyplatí se nepodcenit přípravu textů a fotografií, které se u zápisu do katalogu firem umisťují. Samotná přední pozice v seznamu firem ještě nezaručuje velké množství zákazníků. Ten si totiž vždy vybírá podle toho, jak jej zaujme popis a připojená grafika.
Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.