Zápis do katalogů firem

Sdílet

Jednou z nejjednodušších a nejméně nákladných forem propagace na internetu je zápis firmy do různých internetových katalogů a databází firem. Tímto způsobem propagace se nedá nic zkazit – lze pouze získat.

Zápis do katalogů firem bývá také využíván jako základní prvek SEO optimalizace. Důležité je předem si rozmyslet, jestli při zápisu firmy do katalogu zainvestovat i do nějaké placené formy zvýrazněného zápisu.

Určitá skupina uživatelů stále hledá své dodavatele přímo přes internetové katalogy, a pravděpodobně tak bude činit i nadále. Obecně lze ale říci, že pokud firma nabízí standardizované služby (běžné, snadno pojmenovatelné služby nebo produkty, pro něž jsou v katalozích vytvořeny rubriky) navíc pokud jsou tyto služby přímo vázány na nějaký region, může být investice do placeného zápisu velmi vhodná.

Zjednodušeně lze tedy říci – pokud podnikatel vyrábí nebo distribuujete něco jedinečného, co nemá přímou konkurenci, placený zápis je zbytečný. Pokud naopak jsou služby nebo výrobky pro zákazníka snadno dosažitelné u několika desítek konkurenčních firem, zejména jedná-li se jen pro konkrétní region, může být placený zápis do katalogu firem dobrou investicí.

Rada na závěr:

Vyplatí se nepodcenit přípravu textů a fotografií, které se u zápisu do katalogu firem umisťují. Samotná přední pozice v seznamu firem ještě nezaručuje velké množství zákazníků. Ten si totiž vždy vybírá podle toho, jak jej zaujme popis a připojená grafika.

Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.
logo, diversity
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).