ČÁST PÁTÁ
§ 17
(1) Evidence občanských průkazů je vedena v informačním systému, jehož provozovatelem14) je ministerstvo.
(2) Evidence občanských průkazů obsahuje
a) jméno, příjmení a rodné číslo občana,
b) číslo a sérii občanského průkazu,
c) datum vydání občanského průkazu,
d) úřad, který občanský průkaz vydal,
e) dobu platnosti občanského průkazu,
f) podobu a podpis občana,
g) titul a vědeckou hodnost občana,
h) čísla a série ztracených a odcizených občanských průkazů,
i) čísla vydaných potvrzení o občanském průkazu,
j) čísla vydaných potvrzení o změně místa trvalého pobytu, o změně rodinného stavu, popřípadě změně příjmení v souvislosti se změnou stavu sňatkem,
k) číslo žádosti.
(3) Pro výkon státní správy na úseku občanských průkazů využívá ministerstvo a okresní úřady z evidence obyvatel tyto údaje:
a) jméno, příjmení, případně jejich změnu, rodné příjmení,
b) datum narození,
c) pohlaví a jeho změnu,
d) místo a okres narození a u občana, který se narodil v cizině, pouze stát narození,
e) rodné číslo,
f) státní občanství,
g) adresu místa trvalého pobytu, včetně adresy trvalého pobytu v době narození občana,
h) počátek trvalého pobytu, popřípadě datum zrušení údaje o místu trvalého pobytu,
i) zbavení nebo omezení způsobilosti k právním úkonům,
j) zákaz pobytu a dobu jeho trvání,
k) rodné číslo otce, matky, popřípadě jiného zákonného zástupce; v případě, že jeden z rodičů nemá rodné číslo, datum jeho narození,
l) rodinný stav, datum a místo jeho změny,
m) rodné číslo manžela, popřípadě jméno a příjmení manžela cizince, pokud nemá přidělené rodné číslo,
n) rodné číslo dítěte,
o) datum, místo a okres úmrtí a u občana, který zemřel v cizině, pouze stát úmrtí.
(4) Okresní úřad je pro ministerstvo zprostředkovatelem15) údajů vedených v evidenci občanských průkazů.
(5) Evidence občanských průkazů se v informačním systému vede po dobu 15 let od úmrtí občana.
(6) Okresní úřad vede evidenci občanských průkazů, které vydal. Tato evidence je vedena
a) na žádostech a obsahuje údaje uvedené v § 3 odst. 1 až 4,
b) na tiskopisech a obsahuje čísla a série ztracených a odcizených občanských průkazů, čísla vydaných potvrzení o občanském průkazu, o změně místa trvalého pobytu, o změně rodinného stavu, popřípadě změně příjmení v souvislosti se změnou stavu sňatkem.
(7) Evidence žádostí a tiskopisů uvedených v odstavci 6 se vede po dobu 15 let od vydání občanského průkazu.
(8) Při archivování dokumentace související s vedením informačního systému se postupuje podle zvláštního právního předpisu.16)
§ 18
(1) Ministerstvo a okresní úřady poskytují údaje z informačního systému, pouze pokud tak stanoví zvláštní právní předpis, a to v rozsahu tímto zvláštním právním předpisem vymezeném.
(2) Subjekty, které získávají údaje z informačního systému podle zvláštního právního předpisu,
a) nejsou oprávněny k jejich shromažďování, předávání a využívání mimo působnost stanovenou v tomto předpisu,
b) jsou povinny zajistit ochranu dat před náhodným nebo neoprávněným přístupem nebo zpracováváním.