Zákon o podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje) - HLAVA V - VEŘEJNÁ SOUTĚŽ VE VÝZKUMU A VÝVOJI

Předpis č. 130/2002 Sb.

Vyhlášené znění

130/2002 Sb. Zákon o podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje)

HLAVA V

VEŘEJNÁ SOUTĚŽ VE VÝZKUMU A VÝVOJI

§ 17

Vyhlášení, obsah a podmínky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji

(1) Nestanoví-li tento zákon jinak, použijí se na veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji ustanovení obchodního zákoníku.

(2) Veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji, její obsah a podmínky, popřípadě zrušení musí vyhlásit poskytovatel v Obchodním věstníku a prostřednictvím informačního systému výzkumu a vývoje a může ji zároveň uveřejnit jiným způsobem. Vyhlášené podmínky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji nesmí poskytovatel změnit. Podmínky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji musí obsahovat zejména

a) vládou schválený program podle § 5 odst. 2 nebo typ grantových projektů a předpokládanou dobu jejich trvání,

b) požadavky na prokázání způsobilosti uchazečů,

c) způsob a kritéria hodnocení návrhů projektů,

d) soutěžní lhůtu podle tohoto zákona,

e) hodnotící lhůtu podle tohoto zákona,

f) místo převzetí zadávací dokumentace, místo a způsob podávání návrhů projektů a dobu, v níž lze tyto návrhy podat,

g) název, sídlo, telefon, elektronickou adresu a fax poskytovatele.

(3) V případě opakované veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji vyhlašované na program, který byl schválen Radou vlády České republiky pro výzkum a vývoj před nabytím účinnosti tohoto zákona, musí být splněny podmínky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji podle tohoto zákona a program musí být před vyhlášením této soutěže předložen ke stanovisku Radě pro výzkum a vývoj. Byla-li k tomuto programu podle zvláštního právního předpisu5) schválena výjimka ze zákazu veřejné podpory nebo vydáno rozhodnutí, že se o veřejnou podporu nejedná, nežádá se znovu o povolení této výjimky.

(4) V případě opakované veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji vyhlášené na program, který byl schválen vládou podle § 5 odst. 2 a k němuž byla podle zvláštního právního předpisu5) povolena výjimka ze zákazu veřejné podpory nebo vydáno rozhodnutí, že se o veřejnou podporu nejedná, se tento program v dalších letech vládě ke schválení ani Radě pro výzkum a vývoj či ministerstvu ke stanovisku nepředkládá a nežádá se znovu o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory.5)

(5) Poskytovatel může stanovit i další podmínky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, které vyhlásí současně s podmínkami této soutěže uvedenými v odstavci 2. Poskytovatel může stanovit způsob podání návrhů projektů podle zvláštního právního předpisu20) jako výlučný pouze v případě, že tím neomezí některé uchazeče.

(6) V případě, kdy by zveřejnění podmínek veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji mohlo ohrozit ochranu utajovaných skutečností nebo obranu nebo bezpečnost státu,14) poskytovatel zadá řešení projektu na podkladě písemné výzvy vybraným právnickým osobám, fyzickým osobám nebo organizačním složkám. K tomuto postupu je nutný předchozí písemný souhlas Rady pro výzkum a vývoj.

(7) Návrh projektu je žádostí uchazeče o poskytnutí účelové podpory formou dotace podle zvláštního právního předpisu.8)

(8) Pro účely veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji je poskytovatel oprávněn shromažďovat potřebné údaje o návrzích projektů a uchazečích včetně osobních údajů jak v písemné, tak v elektronické podobě. Tyto údaje nejsou veřejně přístupnými informacemi podle zvláštního právního předpisu.12) Poskytovatel je povinen při shromažďování, zveřejňování nebo jiném zpracování těchto údajů postupovat podle zvláštních právních předpisů.21) Rozsah údajů o návrzích projektů a údajů o uchazečích určených ke zveřejnění musí poskytovatel vymezit v zadávací dokumentaci v souladu s tímto zákonem a se zvláštními právními předpisy.22) Z osobních údajů smí poskytovatel zveřejnit pouze jméno, příjmení a případné akademické tituly a vědecké hodnosti řešitele a dalších pracovníků podílejících se na navrhovaném projektu.

§ 18

Prokazování způsobilosti uchazeče

(1) Uchazeč je povinen prokázat svoji způsobilost k řešení navrhovaného projektu. Uchází-li se o řešení jednoho projektu společně více uchazečů, vztahuje se povinnost prokázat svoji způsobilost na všechny tyto uchazeče.

(2) Způsobilost má uchazeč, který

a) má odborné předpoklady k řešení projektu,

b) má příslušné oprávnění k činnosti, je-li vyžadováno zvláštním právním předpisem,23)

c) nepodal návrh na povolení vyrovnání, nebo vůči němuž nebyl podán návrh na prohlášení konkursu na jeho majetek, anebo nebyl zamítnut návrh na prohlášení konkursu pro nedostatek jeho majetku,24) anebo který není v likvidaci,

d) má vypořádány splatné závazky ve vztahu ke státnímu rozpočtu nebo rozpočtu územního samosprávného celku a další splatné závazky vůči státu, státnímu fondu, zdravotní pojišťovně nebo k České správě sociálního zabezpečení,

e) nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin,25) jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání uchazeče, je-li uchazeč podnikatelem, nebo pro trestný čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku,

f) nebyl v posledních třech letech disciplinárně potrestán podle zvláštních právních předpisů upravujících výkon odborné činnosti,26) pokud tato činnost souvisí s předmětem veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji,

g) není v pracovněprávním ani jiném obdobném poměru k právnické osobě pověřené organizací veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji podle § 23 odst. 2.

(3) Způsob prokázání a posuzování způsobilosti podle odstavce 2 písm. a) stanoví poskytovatel při vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji s ohledem na charakter vyhlašované veřejné soutěže a předpokládaný finanční rozsah projektů.

(4) Uchazeč prokazuje splnění způsobilosti při podání návrhu projektu takto:

a) způsobilost podle odstavce 2 písm. b) dokladem o oprávnění k podnikání nebo jiným požadovaným oprávněním,

b) způsobilost podle odstavce 2 písm. c) až f) a u fyzických osob také podle odstavce 2 písm. g) čestným prohlášením, přičemž způsobilost podle odstavce 2 písm. e) a f) se v případě právnických osob prokazuje u osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu uchazeče nebo jeho člena.

(5) Uchazeč, se kterým má být o poskytnutí účelové podpory podle § 9 uzavřena smlouva o poskytnutí podpory nebo v jehož prospěch má být vydáno rozhodnutí o poskytnutí podpory, prokáže před uzavřením smlouvy nebo před vydáním rozhodnutí svoji způsobilost takto:

a) způsobilost podle odstavce 2 písm. b) uchazeč, který není zřízen zvláštním právním předpisem nebo pokud není poskytovatel zároveň zřizovatelem uchazeče,

1. ověřenou kopií, ne starší než 90 kalendářních dnů, oprávnění k činnosti,26) zřizovací listiny, zakládací listiny nebo jiného dokladu o zřízení nebo založení, anebo

2. výpisem, ne starším než 90 kalendářních dnů, z obchodního rejstříku nebo jiné zákonem stanovené evidence,

b) způsobilost podle odstavce 2 písm. e) výpisem z evidence Rejstříku trestů podle zvláštního právního předpisu27) u osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu uchazeče nebo jeho člena, ne starším než 180 kalendářních dnů.

(6) Uchazeč, se kterým má být podle § 9 uzavřena smlouva o poskytnutí podpory nebo v jehož prospěch má být vydáno rozhodnutí o poskytnutí podpory, prokazuje způsobilost podle odstavců 2 a 5 pouze jedenkrát v rámci jedné veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(7) Poskytovatel může požadovat splnění dalších požadavků na způsobilost uchazeče, které souvisí s charakterem a podmínkami vyhlašovaného programu. Tyto požadavky na způsobilost a způsob jejich prokázání musí poskytovatel předem stanovit v podmínkách veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(8) Uchazeč je povinen písemně informovat poskytovatele o změnách, které nastaly v době od podání jeho návrhu projektu do případného uzavření smlouvy nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory a které se dotýkají jeho právního postavení či údajů požadovaných pro prokázání způsobilosti a které by mohly mít vliv na rozhodování poskytovatele, a to do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl.

(9) Veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji se může účastnit i právnická osoba se sídlem v členském státě Evropské unie nebo jiném státě tvořícím Evropský hospodářský prostor nebo občan takového státu, pokud

a) splňuje podmínky způsobilosti podle odstavce 2 s tím, že způsobilost podle odstavce 2 písm. b) až f) prokazuje čestným prohlášením,

b) se neuchází o podporu z veřejných prostředků České republiky,

c) splňuje náležitosti stanovené mezinárodní smlouvou, kterou jsou Česká republika a členské státy Evropské unie nebo jiné státy tvořící Evropský hospodářský prostor vázány.28)

(10) Nesplnění požadavků na způsobilost, povinnosti prokázat svoji způsobilost nebo povinnosti podle odstavce 8 je důvodem k vyloučení návrhu projektu z veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, za které odpovídá poskytovatel. Poskytovatel může při vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji stanovit výjimku pro uchazeče, který nemá způsobilost podle odstavce 2 písm. c) a d) a současně prokáže, že byl zařazen do programu veřejné podpory schváleného vládou České republiky v souladu se zvláštním právním předpisem.5)

§ 19

Zadávací dokumentace

(1) Poskytovatel zpracuje pro vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji zadávací dokumentaci jako soubor podkladů a informací nezbytných pro zpracování a podání návrhu projektu. Za úplnost zadávací dokumentace odpovídá poskytovatel. Náležitosti zadávací dokumentace upraví prováděcí právní předpis.

(2) Při vyhlášení dvoustupňové veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji je poskytovatel povinen zpracovat zadávací dokumentaci pro první i pro druhý stupeň veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(3) Zadávací dokumentace musí být poskytnuta každému, kdo o ni požádá, na místě a v době, které byly oznámeny při vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

§ 20

Soutěžní lhůta a hodnotící lhůta

(1) Soutěžní lhůta je období, ve kterém je možno podávat návrhy projektů. Začíná se počítat ode dne následujícího po dni vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji v Obchodním věstníku a končí v den ukončení přijímání návrhů projektů. Délka soutěžní lhůty pro jednostupňovou veřejnou soutěž nebo pro první stupeň dvoustupňové veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji je nejméně 36 kalendářních dnů.

(2) Hodnotící lhůta je období, ve kterém poskytovatel zajistí zhodnocení návrhů projektů, rozhodne a vyhlásí výsledky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji. Začíná se počítat ode dne následujícího po ukončení soutěžní lhůty a končí dnem vyhlášení výsledků veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji. Délka hodnotící lhůty je nejvýše 240 kalendářních dnů a končí nejpozději 30 kalendářních dnů před vyhlášeným předpokládaným termínem uzavření smlouvy o poskytnutí podpory nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory.

§ 21

Přijímání a hodnocení návrhů projektů

(1) Pro přijímání návrhů projektů poskytovatel jmenuje komisi. Složení komise pro přijímání návrhů projektů, způsob její činnosti a další náležitosti upraví prováděcí právní předpis.

(2) Komise pro přijímání návrhů projektů vyhodnotí splnění podmínek veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji podle § 17 odst. 2 písm. b), d) a f) a podmínek veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji pro přijetí návrhů projektů podle § 17 odst. 5 a zpracuje protokol, který obsahuje zejména seznam doručených návrhů projektů, údaje o doručení v soutěžní lhůtě, o úplnosti návrhů projektů a o návrzích projektů nevyhovujících těmto podmínkám s uvedením důvodů pro jejich vyřazení. Protokol musí obsahovat i údaje o návrzích doručených po uplynutí soutěžní lhůty, včetně doby jejich doručení.

(3) Návrh projektu doručený v rozporu s podmínkami podle odstavce 2 nesmí být přijat do veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji a hodnocen podle odstavců 4 až 9. O přijetí návrhu projektu do veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji rozhodne poskytovatel.

(4) Pro hodnocení návrhů projektů přijatých do veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji ustaví poskytovatel odborný poradní orgán. Složení odborného poradního orgánu, způsob jeho činnosti, podmínky nepodjatosti jeho členů, způsob nakládání s údaji obsaženými v návrzích projektů a další náležitosti upraví prováděcí právní předpis.

(5) Poskytovatel je povinen zajistit ke každému návrhu projektu nejméně dva posudky oponentů jako podklad pro hodnocení návrhu projektu odborným poradním orgánem. Podmínky nepodjatosti oponentů vůči návrhu projektu a uchazeči a způsob nakládání s údaji obsaženými v návrzích projektů upraví prováděcí právní předpis.

(6) Odborný poradní orgán zajistí objektivní a nezaujaté hodnocení návrhů projektů podle vyhlášených pravidel a kritérií veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji na základě posudků oponentů. O výsledku hodnocení každého návrhu projektu zpracuje odborný poradní orgán protokol.

(7) Protokoly o hodnocení návrhů projektů a výsledný návrh pořadí všech návrhů projektů ve veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji předloží odborný poradní orgán poskytovateli, který je povinen rozhodnout o výběru návrhů projektů a zveřejnit výsledky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji ve vyhlášené hodnotící lhůtě. Poskytovatel může rozhodnout v rozporu s doporučením odborného poradního orgánu, pokud písemně zdůvodní toto rozhodnutí v protokolu a zveřejní své rozhodnutí. Poskytovatel informuje uchazeče na základě jeho písemné žádosti o výsledku hodnocení jeho návrhu projektu ve veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji, včetně zdůvodnění a poskytnutí oponentních posudků k jeho projektu bez uvedení osobních údajů oponentů.

(8) Návrh projektu nesmí být v průběhu veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji měněn s výjimkou dopracování návrhu projektu do druhého stupně dvoustupňové veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji. Za změnu návrhu projektu se nepovažuje, pokud poskytovatel neuzná část uchazečem navržených celkových nákladů projektu a nezahrne je mezi uznané náklady projektu nebo na základě tohoto zákona sníží povolenou celkovou výši podpory z veřejných prostředků. Snížení navržených celkových nákladů projektu nebo výše podpory z veřejných prostředků musí být uvedeno v protokolu podle odstavců 6 a 7.

(9) Hodnocení návrhů grantových projektů zajišťují oborové komise Grantové agentury České republiky nebo oborové rady Grantové agentury Akademie věd České republiky podle odstavců 1 až 8.

(10) Na rozhodování podle odstavce 7 se nevztahuje správní řád.29)

§ 22

Dvoustupňová veřejná soutěž ve výzkumu a vývoji

(1) Dvoustupňovou veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji může poskytovatel podle tohoto zákona vyhlásit tehdy, je-li nezbytné nebo účelné od sebe oddělit posouzení účelnosti navrhovaného řešení a jeho porovnání s vyhlášenými cíli a podmínkami programu (první stupeň) a hodnocení odborné úrovně a proveditelnosti návrhu projektu (druhý stupeň), nebo v případě, je-li nezbytné postupně vyjasnit způsob plnění vyhlášených cílů a podmínek programu.

(2) Poskytovatel je povinen uvést skutečnost, že vyhlašuje dvoustupňovou veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji, již při přípravě a schvalování příslušného programu výzkumu a vývoje a při vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji spolu s podmínkami této soutěže uvedenými v § 17 odst. 2.

(3) Při vyhlášení dvoustupňové veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji poskytovatel stanoví kromě podmínek uvedených v § 17 odst. 2 také

a) soutěžní lhůtu, způsob posouzení návrhů projektů a způsob oznámení výsledků prvního stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji uchazečům, případně rovněž místo a dobu převzetí zadávací dokumentace pro druhý stupeň veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji,

b) lhůty a způsob hodnocení návrhů projektů ve druhém stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(4) Pro přijímání a hodnocení návrhů projektů v prvním stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji platí ustanovení § 21 obdobně s tím, že protokoly o hodnocení návrhů projektů a výsledný návrh pořadí všech návrhů projektů hodnocených v prvním stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji předloží odborný poradní orgán poskytovateli, který rozhodne o přijetí návrhu a jeho postoupení do druhého stupně této soutěže.

(5) Do druhého stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji mohou být postoupeny jen návrhy projektů vyhodnocené a schválené v prvním stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji podle vyhlášených podmínek a podle pravidel stanovených tímto zákonem a splňující podmínky druhého stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji. Pro přijímání a hodnocení návrhů projektů ve druhém stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, včetně rozhodování poskytovatele o výběru návrhů projektů a zveřejnění výsledků veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, platí ustanovení § 21 odst. 1 až 4, 6 až 10 obdobně.

(6) Poskytovatel je oprávněn požadovat dopracování návrhu projektu do druhého stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji vybraným uchazečem na základě upřesnění vyhlášených podmínek a doplnění dalších nezbytných podmínek, a to zejména výše uznaných nákladů na řešení projektu, časových údajů a využití výsledků. V návrhu projektu mezi prvním a druhým stupněm veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji nesmí být měněny cíle projektu.

(7) Postup poskytovatele ve druhém stupni veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, zejména způsob doplnění dokumentace, výzvy uchazečům a zpracování návrhu projektu pro druhý stupeň veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, včetně možnosti odvolání druhého stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, stanoví prováděcí právní předpis.

(8) Na rozhodování podle odstavců 4 a 5 se nevztahuje správní řád.29)

§ 23

Organizační zajištění veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji

(1) Za provedení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji podle tohoto zákona odpovídá poskytovatel. Ten může ve veřejném výběrovém řízení2) vybrat právnickou osobu, s níž uzavře smlouvu o pomoci při organizačním zajištění veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(2) Právnická osoba, s níž poskytovatel uzavřel smlouvu podle odstavce 1, je vyloučena z účasti v této soutěži, nesmí se podílet na přípravě návrhu projektu a nesmí mít prokazatelný osobní zájem na výsledku hodnocení návrhu projektu.

(3) Požadavky týkající se způsobilosti právnické osoby, s níž poskytovatel uzavřel smlouvu podle odstavce 1, stanoví prováděcí právní předpis.

§ 24

Zrušení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji

(1) Veřejnou soutěž ve výzkumu a vývoji může poskytovatel zrušit

a) jestliže nebyl podán žádný návrh projektu,

b) jestliže nastala podstatná změna okolností, za nichž byla veřejná soutěž ve výzkumu a vývoji vyhlášena a kterou nemohl poskytovatel předvídat, ani ji nezpůsobil, nebo pokud pominuly důvody pro plnění předmětu veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, nebo

c) u dvoustupňové veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji také tehdy, nepostoupil-li do druhého stupně veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji žádný návrh projektu.

(2) Za podstatnou změnu okolností uvedenou v odstavci 1 písm. b) se považuje také takové snížení výše účelových výdajů na výzkum a vývoj v rozpočtové kapitole poskytovatele, které neumožňuje financovat nově zahájené projekty s tím, že přednost má podpora již řešených projektů.

(3) Poskytovatel rozhodnutí o zrušení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji neprodleně zveřejní stejným způsobem a na stejném místě jako vyhlášení této veřejné soutěže.

(4) Uchazeč může z veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji kdykoliv odstoupit s tím, že do 7 kalendářních dnů je povinen tuto skutečnost oznámit poskytovateli.

§ 25

Lhůta pro uzavření smlouvy nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory

(1) Lhůta pro uzavření smlouvy o poskytnutí podpory nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory podle § 9 se stanovuje na nejvýše 60 kalendářních dnů

a) ode dne nabytí účinnosti zákona o státním rozpočtu České republiky na příslušný rok, v němž má být zahájeno řešení a poskytování podpory projektu podle zvláštního právního předpisu,8) jestliže byl výsledek veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji vyhlášen před jeho schválením, nebo

b) od vyhlášení výsledků veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji, jestliže byl výsledek této soutěže vyhlášen po nabytí účinnosti zákona o státním rozpočtu České republiky na příslušný rok, v němž má být zahájeno řešení a poskytování podpory projektu podle zvláštního právního předpisu.8)

(2) Nedodržení lhůty pro uzavření smlouvy o poskytnutí podpory nebo podmínek pro vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory podle § 9 způsobené důvody na straně příjemce opravňuje poskytovatele uzavřít smlouvu o poskytnutí podpory s dalším uchazečem v pořadí vyplývajícím z výsledků veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji nebo vydat rozhodnutí o poskytnutí podpory ve prospěch tohoto uchazeče.

§ 26

Uchovávání dokladů

(1) Doklady o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji, včetně všech přijatých návrhů projektů, uchovává poskytovatel nejméně 5 let od vyhlášení výsledků veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.

(2) Poskytovatel je povinen uchovávat doklady o každém účelově financovaném projektu nejméně po dobu 5 let ode dne ukončení účinnosti smlouvy o poskytnutí podpory nebo vykonatelnosti rozhodnutí o poskytnutí podpory podle § 9.

(3) Byla-li uzavřena smlouva o využití výsledků, počítá se pětiletá lhůta pro uchovávání dokladů o projektu od ukončení účinnosti této smlouvy.

Skrýt změny zákona Legenda text přidán text vypuštěn
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).