§ 3
(1) Významná tržní síla je takové postavení odběratele, v jehož důsledku si odběratel může vynutit bez spravedlivého důvodu výhodu vůči dodavatelům v souvislosti s nákupem potravin nebo přijímáním nebo poskytováním služeb s nákupem nebo prodejem potravin souvisejících.
(1) Významnou tržní sílu má
a) odběratel, jehož roční obrat přesahuje 2000000 EUR, vůči dodavateli, jehož roční obrat nepřesahuje 2000000 EUR,
b) odběratel, jehož roční obrat přesahuje 10000000 EUR, vůči dodavateli, jehož roční obrat přesahuje 2000000 EUR, ale nepřesahuje 10000000 EUR,
c) odběratel, jehož roční obrat přesahuje 50000000 EUR, vůči dodavateli, jehož roční obrat přesahuje 10000000 EUR, ale nepřesahuje 50000000 EUR,
d) odběratel, jehož roční obrat přesahuje 150000000 EUR, vůči dodavateli, jehož roční obrat přesahuje 50000000 EUR, ale nepřesahuje 150000000 EUR,
e) odběratel, jehož roční obrat přesahuje 350000000 EUR, vůči dodavateli, jehož roční obrat přesahuje 150000000 EUR, ale nepřesahuje 350000000 EUR, nebo
f) odběratel, kterým je stát, územní samosprávný celek, jiná právnická osoba veřejného práva nebo jejich sdružení, vůči dodavateli, jehož roční obrat nepřesahuje 350000000 EUR.
(2) Významná tržní síla se posuzuje zejména s ohledem na strukturu trhu, překážky vstupu na trh a finanční sílu odběratele.
(2) Významnou tržní sílu má rovněž
a) odběratel, jehož roční obrat na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč,
b) odběratel, který je ovládanou osobou, jehož roční obrat na území České republiky nepřesáhne 5 mld. Kč, pokud jeho obrat společně s obratem ovládající osoby přesáhne 5 mld. Kč, nebo
c) nákupní aliance, u které společný obrat jejích členů na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč.
(3) Pokud je odběratelem podnikatel, který zajišťuje nákup potravin nebo služby s nákupem nebo prodejem potravin související pro jiného odběratele na základě smlouvy příkazního typu, jeho významná tržní síla se posuzuje společně s postavením odběratele, pro kterého činnost zajišťuje.
(4) Má se za to, že významnou tržní sílu má
a) odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců,
b) odběratel, který je ovládanou osobou, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky nepřesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců, pokud jeho obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky společně s obratem ovládající osoby za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců, nebo
c) nákupní aliance, u které společný obrat jejích členů za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců.