Změna sazeb i nově zavedený poplatek za produkci CO2. To jsou důvody, proč se na mýtném systému vybralo více peněz. Jen za květen uhradili dopravci 1,5 miliardy korun, což je o 14 % více než v loňském roce.
Počet zpracovaných transakcí navíc překročil 101 milionů. Vyplývá to ze systému elektronického mýtného CzechToll, za kterým stojí skupina PPF.
Kamiónů se tak Českem prohání více. Ještě na konci roku minulého roku přitom právě přetížené kamióny ničily české dálnice kvůli nedotaženému vysokorychlostnímu vážení.
Nově ale dopravcům za přetížený kamión hrozí vysoké pokuty. Může být uložena pokuta 9000 korun za každou započatou tunu, která překračuje největší povolenou hmotnost vozidla nebo jízdní soupravy. Bude-li překročena nejvyšší hmotnost do půl tuny, pokuta dosáhne 5000 korun.
Co se týká nového poplatku za znečištění ovzduší, tak ten se na celkovém výběru mýtného podílel 227 miliony korun. Největší výnosy jsou z poplatku za užití pozemní komunikace. Na konci května bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 854 tisíc vozidel, které měly hmotnost nad 3,5 tuny.
Největší část z nich mělo zahraniční registrační značku. K registrovaným vozidlům vydal CzechToll dopravcům 653 tisíc kusů palubních jednotek.