Kamióny platí více za mýtné, hrozí jim i vysoká pokuta za přetížení

17. 6. 2024

Sdílet

12.5.23 /3x/ Kamiony, dálnice, auto, mýto, mýtné Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Změna sazeb i nově zavedený poplatek za produkci CO2. To jsou důvody, proč se na mýtném systému vybralo více peněz. Jen za květen uhradili dopravci 1,5 miliardy korun, což je o 14 % více než v loňském roce. 

Počet zpracovaných transakcí navíc překročil 101 milionů. Vyplývá to ze systému elektronického mýtného CzechToll, za kterým stojí skupina PPF. 

Kamiónů se tak Českem prohání více. Ještě na konci roku minulého roku přitom právě přetížené kamióny ničily české dálnice kvůli nedotaženému vysokorychlostnímu vážení.

Nově ale dopravcům za přetížený kamión hrozí vysoké pokuty. Může být uložena pokuta 9000 korun za každou započatou tunu, která překračuje největší povolenou hmotnost vozidla nebo jízdní soupravy. Bude-li překročena nejvyšší hmotnost do půl tuny, pokuta dosáhne 5000 korun.

Kdo zaplatí pokutu za přetížený kamion? Přichází změna Přečtěte si také:

Kdo zaplatí pokutu za přetížený kamion? Přichází změna

Co se týká nového poplatku za znečištění ovzduší, tak ten se na celkovém výběru mýtného podílel 227 miliony korun. Největší výnosy jsou z poplatku za užití pozemní komunikace. Na konci května bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 854 tisíc vozidel, které měly hmotnost nad 3,5 tuny.

Největší část z nich mělo zahraniční registrační značku. K registrovaným vozidlům vydal CzechToll dopravcům 653 tisíc kusů palubních jednotek.

Měl by se náklad z přetížených kamionů vozit po železnici?

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).