Místo gastronomického zážitku střevní potíže? Restauraci můžete nahlásit

13. 8. 2024

Sdílet

Ne vždy se návštěva restaurace stane gastronomickým zážitkem. Namísto skvělého pocitu s dobrého jídla si lidé odnášejí střevní potíže. Takové podniky pak mohou oznámit hygieně. 

Hygienická stanice hlavního města Prahy provedla během července 200 kontrol v provozovnách stravovacích služeb. Na základě podnětu se uskutečnilo 24 kontrol.  Podněty se týkaly převážně nedostatečné provozní hygieny a nevhodné manipulace s potravinami. Na zdravotní obtíže po požití pokrmu bylo provedeno 30 kontrol. V 15 případech se podnět na zdravotní obtíže ukázal jako oprávněný.

Kontrola hygieny v restauraci: Jak to vypadalo před a jak to vypadá po? Přečtěte si také:

Kontrola hygieny v restauraci: Jak to vypadalo před a jak to vypadá po?

Zázemí restaurací a dalších stravovacích provozů vykazovaly nedostatky v provozní a osobní hygieně, v ochraně potravin a pokrmů před kontaminací, ve stavebně technických požadavcích na potravinářské prostory, ve skladování potravin, v označování rozpracovaných pokrmů.

Máte zkušenost s restaurací, kde vám po jídle bylo opakovaně špatně?

Za nedostatky bylo uloženo 32 pokut ve výši 160 tisíc korun. V jednom případě byl vyřešen nedostatek bagatelního charakteru domluvou a v jednom případě bylo uloženo napomenutí. Byla vydána 2 opatření nařízení provedení sanitace, uzavírá Hygienická stanice hlavního města Prahy.

Fotogalerie:

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).