Jestliže je zaměstnanec v pracovní době u lékaře, je povinen návštěvu zaměstnavateli doložit. Jak řešit situaci, pokud dojde ke ztrátě potvrzení.
Zákoník práce uvádí, že překážku v práci je zaměstnanec povinen zaměstnavateli prokázat. Zároveň, ale také uvádí, že ke splnění povinnosti jsou právnické a fyzické osoby povinny poskytnout zaměstnanci potřebnou součinnost.
Lékař je povinen pacientovi vystavit na jeho vyžádání potvrzení o návštěvě. Pokud by však chtěl tuto informaci přímo zaměstnavatel, takové oprávnění lékař nemá.
Jestliže dojde ke ztrátě potvrzení o vyšetření, lékař ho může vystavit také dodatečně. Potvrzení o návštěvě lékaře může být zpoplatněno. Datum návštěvy u lékaře je zaznamenáno ve zdravotnické dokumentaci.
Může pomoci pojišťovna?
Další z možností, jak získat potvrzení pro zaměstnavatele, je obrátit se na zdravotní pojišťovnu. Je nutné podat žádost o vystavení přehledu vykázané zdravotní péče. Každé vyšetření či ošetření pojištěnce u lékaře, které bylo lékařem vykázáno k úhradě a které bylo zdravotní pojišťovnou uhrazeno, se objeví v systému zdravotní pojišťovny (výkony mohou být vykázány se zpožděním 2 až 3 měsíců). Lékař vykazuje zdravotní pojišťovně jednotlivé výkony anebo tzv. signální výkony (ty vykazuje všeobecný praktický lékař a jsou zahrnuty v paušální kapitační platbě),
uzavírá Všeobecná zdravotní pojišťovna.