Hlavní navigace

Obchodníci zuří, recyklační poplatek za letáky se nemá týkat politických kampaní

Sdílet

8.10.24 1*/letáky, pošta, schránka, Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Recyklační poplatek za letáky přináší novela zákona o obalech z pera Ministerstva životního prostředí ČR. Vztahovat by se neměl na letáky spojené s politickou kampaní. 

Cílem zavedení recyklačního poplatku je snížit množství odpadu. Například odložené letáky v současné době tvoří 20 až 30 % objemu modrých popelnic.

Výjimka se nelíbí

Jak informuje server Novinky.cz, výjimka se nelíbí jak obchodníkům, tak distributorům. Pokud mají za letáky platit občané a obchodníci, nevidím jediný důvod, proč by stejná pravidla neměla platit také pro politiky a politické strany, uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Česká distribuční, která tiskoviny doručuje, pro Novinky uvedla, že za poslední dva roky se rozneslo přibližně tisíc tun tiskovin s politickou reklamou. Podle navržených pravidel by to znamenalo poplatek ve výši až 10 milionů korun.

Ministerstvo životního prostředí vysvětluje, že je mezi letáky od obchodníků a letáky spojenými s politickou kampaní velký rozdíl. „Volební letáky mají informační charakter, poskytují informace voličům o programu a tak dále. Je zde rozdíl od propagace nebo nabídky zboží nebo služeb za úplatu,“ uvedla mluvčí ministerstva Veronika Krejčí.

Ministerstvo životního prostředí chce novelu zákona o obalech předložit na konci listopadu k připomínkám.

Oceníte reklamní letáky ve vaší schránce?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).