Hlavní navigace

Sociální sítě zavádí rozpoznávání obličejů. Víme, jaký je důvod

Sdílet

1. 11. 24 / 1x / rozpoznávání obličeje, mobil, obličej Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Facebook a Instagram se potýká s problémem. Jejich uživatelé se vydávají za celebrity. Řešením má být technologie rozpoznávání obličejů.

Jak píše Computerworld.cz, v dlouhém příspěvku mateřská společnost Meta vysvětluje, že největším smyslem těchto nových nástrojů bude širší snaha zabránit podvodným účtům vydávat se za celebrity. Pokud jste v posledním roce používali Facebook, pravděpodobně jste se setkali s návrhy přátel atraktivních celebrit, což jsou zjevné podvrhy, které lze identifikovat podle jejich paparazzi fotografií a záměrně špatně napsaných jmen.

Teď, když Meta narazí na tyto napodobeniny, které obvykle šíří spam nebo se snaží vylákat informace z nepozorných uživatelů, použije rozpoznávání obličeje a porovná je s (pravým) účtem příslušné celebrity na Facebooku nebo Instagramu. Systém bude rozšířen i na reklamu, i když bude automatizovaný (jako téměř vše na sociálních sítích).

V pořádku. To vypadá jako smysluplné využití jinak problematické technologie. Ale co když se někomu podaří hacknout váš legitimní účet na Facebooku nebo Instagramu? Nebo zapomenete heslo a ztratíte přístup ke svému e-mailovému účtu? V současné době se musíte obhájit před týmem podpory společnosti Meta nahráním nějakého oficiálního průkazu totožnosti. Společnost však nyní testuje systém, v němž můžete místo toho nahrát video selfie, přičemž rozpoznávání obličeje vás porovná s uloženými fotografiemi.

Na ukázce je vidět, jak uživatel naklání hlavu v různých úhlech, aby nástroj získal přístup k celému obličeji pro skenování. Společnost Meta uvádí, že tato videa budou „bezpečně zašifrována a uložena“, nikdy nebudou zveřejněna a po dokončení procesu budou okamžitě odstraněna.

Využíváte při propagaci nebo na sociálních sítích obsah generovaný uživateli?

Není to první zkušenost Facebooku s technologií rozpoznávání obličeje. Už dřív používal základnější systém pro automatické označování uživatelů na fotografiích a videích, ale v roce 2021 tento nástroj s možností přihlášení vypnul poté, co se objevily obavy o ochranu soukromí. Tato nová implementace systému je mnohem méně rozsáhlá a cíleněji zaměřená na bezpečnost. (Computerworld.cz)

Facebook či Instagram se zřejmě dopouštějí nekalých praktik Přečtěte si také:

Facebook či Instagram se zřejmě dopouštějí nekalých praktik

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).