Hlavní navigace

Tuzemské e-shopy čeká letos růst. Stěžují si ale na chování čínských tržišť

Včera

Sdílet

Debata na EBF Autor: Internet Info, publikováno se svolením

Tuzemské e-shopy letos ve většině případů skončí v černých číslech. Jsou ale mnohem víc pod tlakem ze strany čínských tržišť, jako je Temu nebo Shein, která zároveň nedodržují české zákony. 

Právě na tom se shodli na konferenci E-Bussines Forum 2024 představitelé vybraných online obchodů – například místopředseda představenstva Alza.cz Petr Bena nebo výkonný ředitel Slevomatu Tomáš Braverman.

Různé segmenty rostou samozřejmě různě. A proto to ani neznamená, že všichni rostou dvouciferně. Je řada e-shopů, kterým se daří a kterým se nedaří, řekl Petr Bena

E-shopům v Česku rostou tržby, v košíku jsou ale objednávky s nižší hodnotou Přečtěte si také:

E-shopům v Česku rostou tržby, v košíku jsou ale objednávky s nižší hodnotou

Kromě něj se diskuze zúčastnili například Soňa Fialková, šéfka webu SpokojenyPes.cz, nebo Eliška Tvarohová z marketplace Allegro. Debatovalo se právě i tom, jaký vliv mají na tuzemskou e-commerce scénu právě tržiště nebo o důležitosti aplikací, které jednotlivé firmy provozují.

Velká část debaty se točila kolem čínských tržišť. Ta podle Petra Beny nebo Tomáše Bravermana neplatí recyklační poplatky či nedodržují zákon o obalech. Dodávané zboží také nemá české překlady s informacemi o výrobcích.

Zároveň čínské e-shopy mění i reklamní trh, který v poslední době značně opanovaly. Tradiční inzerenti v internetovém prostředí jsou vytlačováni z Facebooku a Googlu, tak se přemisťují do TV, rádia, kde dochází ke zdražování. Meziročně se prostor zdražuje o čtyřicet procent, zmínil například Martin Wallner z Mixitu.

Na záznam se můžete podívat zde:

Zdroj: Youtube.com

Máte zkušenost s čínským e-shopem Temu?

Autor aktuality

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).