Vlastní luxusní nemovitosti cizinci? Omyl, trh má silnou domácí základnu

Sdílet

13. 11. 24 / 1x / v-tower, Praha, luxus, byty Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Dlouho se předpokládalo, že luxusní nemovitosti v ČR vlastní zahraniční investoři a firmy. Analýza prestižních projektů však ukázala opak.

Z analýzy 18 projektů realizované společností Home Portal vyplynulo, že více než 65 % těchto nemovitostí je ve vlastnictví českých fyzických osob. Z celkového počtu 930 vlastníků bytů v těchto projektech tvoří 608 Češi, 206 zahraniční občané a 116 firmy.

Graf - vlastníci luxusních novostaveb v Praze

Graf – vlastníci luxusních novostaveb v Praze

Autor: Home Portal, podle licence: Rights Managed

K analyzovaným projektům, kde Češi tvoří většinu vlastníků, patří například Barrio de Centro, Valdštejnské náměstí VII, V Tower, Waltrovka nebo Prague Marina Nova. Exkluzivitu potvrzuje také průměrná cena 238 863 Kč za metr čtvereční.

Podle Jana Vitvery, ředitele společnosti Home Portal, analýza jednoznačně ukazuje, že má český trh luxusních nemovitostí silnou domácí základnu. Češi vnímají hodnotu kvalitního bydlení a nebojí se investovat do dlouhodobého zázemí, doplnil.

Jedná se o pozitivní signál pro ty, kteří uvažují o koupi luxusní nemovitosti, protože se ukazuje, že Češi si pořizují luxusní bydlení nejen pro investice, ale také pro kvalitní život v centrech měst.

Jaké jsou vaše zkušenosti s nákupem nemovitosti?

Nahlédněte do Rezidence Žitná

Rezidence Žitná je jedním z projektů, který je navržen tak, aby splňoval vysoké standardy komfortu a zároveň podporoval komunitní atmosféru. 

Investor rezidence Peter Vražba uvádí, že koncept rezidence byl od počátku navrhován s cílem vytvořit komorní prostředí, kde se budou lidé cítit jako doma a budou mít příležitost navázat blízké sousedské vztahy.

Praha mění daň z nemovitostí. Ve kterých částech se zvýší a ve kterých sníží? Přečtěte si také:

Praha mění daň z nemovitostí. Ve kterých částech se zvýší a ve kterých sníží?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).