Výrobce značek Opavia, Figaro či Milka zaplatí za nekalé praktiky miliardy

28. 5. 2024

Sdílet

28.5.24 1*/čokoláda, Milka, sladkosti Autor: Deposith, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Firma Mondelez, světový výrobce sušenek, čokolády a dalších cukrovinek mnoha známých značek, zaplatí za nefér jednání pokutu více jak 8 miliard. Porušila totiž evropská pravidla hospodářské soutěže. 

Firma uplatňovala praktiky, které bránily obchodníkům ve volném nakupování značek firmy Mondelez v rámci jednotného evropského trhu. Zjednodušeně řečeno, stanovila pro své výrobky různé ceny v jednotlivých evropských zemích a bránila obchodníkům, aby výrobky firmy Mondelez nakupovali tam, kde jsou nejlevnější.

Drahý cukr šroubuje nahoru ceny sladkostí. Kdo už oznámil zdražování? Přečtěte si také:

Drahý cukr šroubuje nahoru ceny sladkostí. Kdo už oznámil zdražování?

Jiné ceny za stejné produkty

Takové praktiky vedou k umělému rozdělování společného evropského trhu tak, aby dominantní producenti potravin mohli zneužívat své silné pozice a obliby u zákazníků k požadování neoprávněně vysokých cen a k umělému navyšování svých zisků. Výrobci značkových potravin pak nastavují obvykle prostřednictvím svých distributorů v jednotlivých zemích uměle odlišné nákupní ceny. 

Národní distributoři poté mají obvykle zakázáno dodávat dané výrobky do jiné evropské země a nemožnost obchodníků nakupovat volně po celé Evropě nevyhnutelně vede k vyšším cenám pro konečné spotřebitele, uvádí v tiskové zprávě Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), který apeluje, aby došlo k legislativnímu zákazu nekalých praktik nadnárodních výrobců.

Pro systémové řešení územních omezení dodávek je nezbytné přijetí legislativy na evropské úrovni, která by tyto nekalé praktiky výrobců postavila jednoznačně mimo zákon, uvádí SOCR ČR.

Společnost Mondelez vlastní v České republice například značky Opavia, Figaro, Milka, Oreo či Siesta.

Kterou značku cukrovinek máte nejraději?

Jak zvýšit zájem o váš produkt? Kombinujte nekombinovatelné. Pepsi to zkouší s mlékem Přečtěte si také:

Jak zvýšit zájem o váš produkt? Kombinujte nekombinovatelné. Pepsi to zkouší s mlékem

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).