SpolečnostStudent Agency draží, v průměru se cena jízdenky zvedne o osm procent. Šéf Student Agency Radim Jančura potvrdil, že firma chystá od poloviny července nový ceník na všechny vnitrostátní i mezinárodní linky. Firma naposledy zdražila na většině linek na počátku roku.
Zdražení Jančura vysvětluje rostoucími cenami nafty. Podle údajů společnosti CCS stoupla od začátku roku zhruba o jedenáct procent, píše server idnes.cz s tím, že u Student Agency nafta tvoří menší část nákladů na kilometr. Větší položku tvoří leasing autobusů, platy řidičů a stevardek nebo mýtné.
Za kolik budou jízdenky, zatím není známo. Nové ceníky firma zveřejní v průběhu příštího týdne.
Praktiky Student Agency začal zkoumat antimonopolní úřad. Zjišťuje, zda na trase Praha-Brno nezneužila dominantního postavení a nepoškodila konkurenční Asianu. Student Agency se brání, že celá kauza je nesmysl. Více v článku Zneužila firma Student Agency svého dominantního postavení?