Poradna zodpovídá primárně daně z příjmů, dotazy z oblasti účetnictví a daňové evidence. Zeptejte se i na oblast na DPH, a to včetně přeshraničního poskytování služeb.
Vyberte si svého konkrétního poradce.
Odpověď již od 299 Kč
Daňový poradce a specialista v oboru účetnictví, daní a podnikových financí má více než 20letou praxi. Zpracovává účetnictví malým a středním firmám, daňovou evidenci živnostníkům, mzdovou agendu a daňové poradenství. Nabízí zastupování na základě plné moci na úřadech. Vyřídí také německé daně, včetně zatřídění a příspěvků na manželku a děti. Více na BSdane.cz
Dobrý den,
jsem fyzická podnikající osoba, neplátce DPH. Nakoupila jsem kosmetické zboží v Polsku za 902 Zl., tedy zhruba za 5050 Kč, zaplatila na místě v Polsku hotově. Prodejce mě upozornil, že v ČR musím z tohoto obchodu odvést DPH a že věří, že to tak udělám.
Na faktuře je rozpis DPH v hodnotě 0, tedy základ DPH 902 Zl, DPH 0, cena za zboží 902 Zl.
Pokud to nebude nutné, do konce r. 2021 bych ideálně nedělala změny ve statusu neplátce DPH. Do konce r. 21 pravděpodobně nákup nebudu opakovat.
S DPH však nemám zatím zkušenost a informace, které jsem na webu o tomto problému získala, mi nedávají jistotu s tímto správně naložit. Na místním FÚ nejsou nápomocní. Prosím Vás tedy o radu a nasměrování, jak to správně vyřídit.
Moc Vám děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem
Helena Krejčová
Dobrý den přeji,
prosím pěkně o upřesnění: český plátce DPH nakupuje služby ze Slovenska. Od slovenského plátce DPH dostane daňový doklad v režimu reverse charge (0% dph) s datem vystavení 5. 9. 2021, DUZP na dokladu je uvedeno 31. 8. 2021 (=jedná se o poskytnuté služby skutečně za 8/2021).
Český plátce udělá vyměření a zároveň odpočet DPH k jakému datu?
K 31. 8. 2021 dle par. 24 2b) - uskutečnění zd. plnění dnem poskytnutí služby
nebo dle možnosti nároku na odpočet dle par. 73 1a), kdy má daňový doklad?
Děkuji pěkně a přeji krásný den
Lichtenbergová Helena
Dobrý den, prosím o informaci k následujícímu dotazu.
S.r.o. vlastnila k 31.12.2019 pozemky ( ev. na účtu 031/A) a podíl v jiném sro. ( ev. na účtu 061/A). K 1.1.2020 došlo na základě notářského zápisu k odštěpení tohoto majetku a interním dokladem byly operace proúčtovány 414A/031A a 414A/061A. V rozvaze na straně pasiv záporná hodnota účtu 414 snižuje hodnotu kapitálových účtů. Není mě jasné, jak se dále s tímto účtem 414 pracuje, zda se i nesnižuje možnost výplaty podílu na zisku. Na účtu 414A evidujeme zápornou hodnotu 8 mil Kč a na účtu 428A evidujeme hodnotu 20 mil. Kč. Nevím, zda je disponibilních 12 mil. Kč k výplatě či nikoliv.
Děkuji pěkně. Ročeňová
Dobrý den. Prosím Vás o radu, jak účtovat nákup použitého zboží-automobilu z EU. Jsem plátce DPH a jsem zaregistrována u dodavatele z EU. Dříve služby účtovali na jedné faktuře společně se zbožím, nyní nám dodávají zvlášť fa na zboží a zvlášť na služby . Na fa za zboží je deklarováno podle jejich značení písmenem M-zvláštní režim pro použité zboží, to je mi jasné , jak účtovat, ale nevím, co se službami souvisejícími s dovozem, když je mám na fakturách zvlášť a tyto jsou označeny písmenem "I" (VAT due to the recipient), Intracomunity Service, MwSt. % a VAT% vyškrtnuto pomlčkou. Mohu tyto služby účtovat jako služby s nárokem na odpočet , tedy do řádku 5 v DPH a pak v ř. 43 DPH? Nebo je účtovat jen řádku 5 a nemohu si nárokovat do ř. 43? Tedy prakticky musím k tomu zaplatit daň? V zákoně o DPH jsem našla, že pokud se služba vztahuje k dovozu zboží z EU, jsou služby od daně osvobozeny, tudíž bych si je mohla nárokovat, pokud jsem to dobře pochopila. A pak bych do fa při prodeji automobilu zahrnula cenu zboží, služeb do základu daně -to bez 21% DPH a zdanila bych pouze (pro účely DPH)navýšenou marži při prodeji a nákupní cenu +cenu služeb bych uvedla do ř. 26. Prosím tedy, zda mi můžete nějak přehledně vzorově zpracovat účtování tohoto případu, protože v zákonech se vyznat je nyní dost obtížné . Pokud jsem vznesla dotazy, názory se lišily, takže zkouším získat radu touto formou. Děkuji předem. Budu čekat na odpověď v e-mailu a podmínky pro zodpovězení.
Dobrý den,
jsem OSVČ v oblasti IT služeb.
Minulý rok mé příjmy lehce překročili 1 000 000. Neuvědomil jsem si nutnost se přihlásit jako plátce DPH. Dle zákona jsem měl být tedy plátce DPH patrně od ledna. Ke konci června mě upozornila pracovnice FÚ že mám povinnost být plátce DPH.
Od začátku roku jsem vystavil cca 12 faktur bez DPH.
Daně řeším výdajovým paušálem, takže reálné výdaje nesleduji a neschovávám si účtenky.
Jakým způsobem řešit tuto situaci? Už vystavené faktury nezměním. Jak v tomto případě vypadají nějaká opožděná hlášení?
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Dřínovský
Dobrý deň,
podnikám v ČR a rada by som si rozbehla e-shop a predávala vlastné online materiály pre lektorov angličtiny (napr. hotové lekcie, atď). Tým, že by šlo o materiály na AJ, predpokladám, že by klientela mohla byť aj mimo ČR. Teda by som fakturovala aj mimo ČR. Aktuálne som OSVČ a nie som platca DPH. Aká vzniká tým pádom pre mňa daňová povinnosť?
Vopred ďakujem za odpoveď
A.
Dobrý den, srdečně zdravím,
dovoluji si obrátit se na Vás s dotazem: Aktuálně jsem na rodičovské dovolené s takřka tříletou dcerou (*18. 7. 2018), k 1. 9. očekávám dalšího potomka, s nímž opět hodlám být na mateřské, později rodičovské dovolené. Ovšem nyní jsem dopsala dvě knížky, za jednu jsem dostala již zálohu, obdržím též procenta z prodeje a začínám psát pro jistý časopis. Prosím, jaké jsou náležitosti, kam musím zajít, jaké dokumenty vyplnit a odevzdat, jaké poplatky hradit? Děkuji moc, nerada bych to měla v nepořádku. Příjmy nebudou nijak oslnivé, ale budou pravidelné... Děkuji, MK
Dobrý den,
Jsem student a v září 2020 jsem si byl na živnostenském úřadě vyřídit živnostenské oprávnění s úmyslem začít provozovat činnost na vánočních trzích. Jenže týden po vyřízení mi můj plán přerušily covidová opatření a nakonec jsem vůbec nezačal.
Pustil jsem to z hlavy a věnoval se škole. Jenže jsem zapomněl, že jsem se neohlásil OSSZ, ZP ani FÚ. Na živnostenském úřadě se mě ptali jestli chci využít jednotný registrační formulář, ale řekl jsem jim, že si tam dojdu sám (nakonec jsem tam nebyl).
Neměl jsem tedy žádné příjmy, nikde nejsem ohlášen, nic jsem neplatil a daňové přiznání jsem nedával.
Porušil jsem tedy ohlašovací povinnost na příslušných úřadech, když jsem nic nevydělal?
Mám se jít ohlásit na příslušné úřady a řešit to s nimi osobně?
Můžu mít živnostenské oprávnění i nadále, nebo si ho mám přerušit?
Hrozí mi nějaká pokuta?
Jsem povinen platit soc. zdrav., když jsem neměl žádné příjmy?
Dobrý den, převzala jsem účetnictví s.r.o. Autodoprava s auty na leasing od roku 2017 a 2018. V tech. průkazu je vlastníkem leasingová společnost, provozovatelem je s.r.o. Bývalá účetní zařadila auta do majetku a odepisuje, faktury k leasingových splátkám účtovala jako splátku úvěru, úroky žádné nejsou. Chtěla bych účtovat na 518 a pojištění na 548. Není dodrženo min. počet 54 měsíců délky leasingu, částky bych zaúčtovala částečně z každé splátky s přesunem do nákladů dalších let (schváleno kontrolním odd. na FÚ).
Byla sepsána smlouva Finance leasing contract s informací, že po zaplacení poslední splátky přechází vlastnictví předmětů leasingu na příjemce leasingu.
Poradíte prosím, jak si mám poradit s majetkem a úvěrem a jestli je mé uvažování správné? Děkuji
Jsem 8 let jako nepodnikající fyzická osoba ,neplátce DPH, vlastníkem 3 pozemků , které jsou dle územního plánu zastavitelné rodinnými domy. V letošním roce budou k pozemkům přivedeny přípojky vody a kanalizace na náklady obce , na mé náklady bude bude na hraně každého pozemku zřízen pilířek s elektroměrovým rozvaděčem a hlavním jističem , který vstoupí do mého vlastnictví. Budu nucen v případě prodeje některého z těchto pozemků odvést daň z příjmu a DPH ?